2e dag Gokyo - Reisverslag uit Gokyo, Nepal van Ger Lugt - WaarBenJij.nu 2e dag Gokyo - Reisverslag uit Gokyo, Nepal van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

2e dag Gokyo

Door: vanderlugt

Blijf op de hoogte en volg Ger

01 April 2012 | Nepal, Gokyo

Verbaasd waren we dat we in Gokyo (bijna de hoogste slaapplaats van de reis) een internet verbinding zagen in het theehuis waar we nu 2 nachten overnachten.Gisteren zijn we hier aangekomen na een zware dag vanuit Macherma. We waren al vroeg op pad en kwamen even na 12 uur aan. Onderweg was er geen mogelijk heid om iets te drinken, dus hier zowel veel thee als een lunch besteld. Smiddags niet veel meer gedaan
behalve lekker gedouched (jaaa dat kon ook). Vanmorgen werden we om half zes gewekt om de Gokyo Ri te beklimmen. Die ligt 550 meter boven ons theehuis. De berg is erg steil. de weg omhoog en naar beneden is dezelfde. We hebben er 3 uur over gedaan om de top te bereiken en 1 uur naar beneden. We waren doodop. Vanmiddag doen we niet veel meer.
Het uitzicht boven was prachtig ook omdat het weer perfect was zonder wolken en een strak blauwe lucht. Ook de Everest heel goed kunnen bekijken en nog veel meer bergen waar ik de naam niet meer van weet. Op de kaart zal ik ze wel aanwijzen.

Morgen is een redelijk rustige dag maar de dagen erna moeten we weer heel vroeg op en misschien al in het donker vertrekken voor een paar zware .en lange dagen.

• 01 April 2012 - 16:45

Ilone En Henk:

Goed te horen dat alles nog steeds goed gaat met jullie. Echt genieten zo te lezen. Gelukkig nog geen last van de hoogte zo te horen. Hoe hoog zitten jullie nu?

• 02 April 2012 - 15:57

J En T:

Maak maar veel foto's voor ons thuis blijvers. Hoop dat jullie vandaag weer een beetje de oude zijn. Geniet van wat je ziet. En succes voor de zware dagen. Kijken uit naar het volgende verslag. Groet, T en J

• 02 April 2012 - 19:54

Marianne:

Fijn om zo overwacht toch weer even een update te krijgen en te horen dat het goed gaat (dat jullie doodop zijn na zo'n zware klim op die hoogte kan ik me goed voorstellen). En verder: ik ben jaloers op jullie prachtige reis. Succes voor de komende lange en zware dagen en hoop gauw weer iets van jullie te horen.

• 03 April 2012 - 17:44

Margret En Rob:

Top die trip van jullie, beter dan sporten volgens mij.

Groet,
    Margret en Rob