Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Door: vanderlugt

Blijf op de hoogte en volg Ger

12 April 2012 | Nepal, Kathmandu

Vanmiddag zijn we teruggekomen in Kathmandu.
De laatste 2 dagen van de trektocht, vanuit Namche Bazar waren relatief makkelijk. Het was vnl dalen met af en toe een stuk Nepali flat.
De 1e dag vanuit Namche liepen we naar Pakding, en hebben we overnacht in dezelfde lodge als op de heenweg. In totaal 4 uur lopen. Vooral de 1e daling vanuit Namche was fijner dan de weg ernaar toe. Nl nu 600 meter dalen achter elkaar. Na Pakding nog 3 uur lopen naar Lukla. Alleen vlak voor Lukla moesten we nog een stuk klimmen, maar na wat we allemaal al hadden geklommen was dit eenvoudig. Iedereen was blij dat we weer bij het uitgangspunt waren aangekomen. De lodge had kamers met zowaar een badkamertje erbij met een douche. Na de kraan 10 minuten open laten staan was er ook warm water. Heerlijk na 17 dagen improviseren.
De dag na de aankomst zouden we terugvliegen naar kathmandu, echter door het weer lukte dat niet. We waren al om 7 uur gereed voor vertrek maar de uren verstreken en om 3 uur kregen we opnieuw de kamersleutels omdat het die dag niet meer mogelijk was. De wolken hingen ook de hele dag over het stadje en het regende bijna continue.
Jammer maar niets aan te doen. Vandaag weer een kans. Het vervelende is alleen dat de mensen die een ticket hebben voor de dag zelf voorrang hebben. Degene die de dag ervoor de vlucht hebben gemist moeten dan achter aansluiten.
De dag begon goed met mooi weer. En er kwamen ook regelmatig vliegtuigen aan. Van de reisbegeleider hadden we al gehoord dat we 12 vliegtuigen voor ons hadden. Tegen 1 uur kwam hij ons halen om naar het vliegveld te gaan. Maar ook het weer was inmiddels slechter geworden dus we hoopten zo dat het zou lukken.
Eindelijk om 14.30 uur vertrok ons vliegtuig. Van de mensen die op het vliegveld werkten zou dat ook meteen de laatste vlucht worden omdat het zicht te slecht was geworden.

Na 45 minuten kwamen we aan in kathmandu waar het ook meteen 20 graden warmer was dan in Lukla. Ja ook 1500 meter lager.

We werden met de bus naar het hotel gebracht waar we ook de 1e nacht verbleven. Na een heerlijke warme douche en het trimmen van mijn baard zijn we de stad ingegaan om ergens lekker te gaan eten en zo de trektocht te vieren.

Als alles goed gaat, en waarom zou dat niet, dan zijn we zondag ochtend weer in Alkmaar

• 12 April 2012 - 13:21

Sandra:

gelukkig dat jullie toch nog uit Lukla zijn gekomen.
    zou toch vervelend zijn als je daar nog 3 dagen moest zitten.
    tot zondag, x

• 12 April 2012 - 14:18

Joke:

Missie volbracht!!!! Fantastisch hoor van jullie. Wat zullen jullie genoten hebben, ondanks alle ontberingen! Nou, ik wens jullie een goede thuisreis!

• 12 April 2012 - 14:57

Marianne:

Geniet nog even van een zeer welverdiende rust in Kathmandu.

Goede thuisreis en ik verheug me op de foto's.

• 13 April 2012 - 13:46

Els:

Gelukkig dat het uiteindelijk goed is gegaan me het vliegtuig. Geniet van je laatste dag en goeie reis naar huis.

Liefs Els

• 16 April 2012 - 15:28

Hans Van Lochem:

I.v.m. toekomstige plannen naar Nepal zou ik graag met u in cantact willen komen (telefonisch?)
    Een reactie kunt u sturen naar
    dinyenhans@planet.nl
    Daarna kunnen we eventueel een telefoonnumer uitwisselen.
    Al vast bedankt voor uw reactie.
    Met een hartelijke groet
    Hans van Lochem