weer thuis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Ger Lugt - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Ger

26 November 2012 | Nederland, Alkmaar

Gisteren thuis gekomen in een (voor ons) een koud Nederland. Het was zaterdag een lange reis dag. We zouden om 11 uur worden opgehaald van ons hotel. Na het ontbijt hadden we nog tijd om een trail te lopen in de tuin van het hotel. De tuin is ongeveer 2 km lang en loopt vanaf het hotel tot aan de rivier en is helemaal begroeid met tropisch bos. Voor de hotelgasten hebben ze een mooie trail aangelegd, aan het einde heb je dan mooi uitzicht over de rivier. We hebben er even staan kijken of er misschien dieren te voorschijn kwamen maar niets hoor. Dus weer terug naar de kamer. Tenslotte moesten ook de tassen weer ingepakt worden. Om nog even te zwemmen hadden we niet zoveel zin meer, het was nu wel droog maar nog wel zwaarbewolkt.
Onze kleding die we vrijdag aanhadden was zo goed als droog, de schoenen echter nog niet, dat droogt wel weer in Alkmaar.

Om 11 uur stipt kwam de gids aan en om 11.15 waren we in de vertrekhal. In 15 minuten rijden naar het vliegveld, parkeren, inchecken en door de controle.

Onze vlucht ging om 1 uur, dus nu wachten. Maar met een kop koffie en een boek ( op de tablet) ging de tijd redelijk snel.
Om 3 uur waren we in Sao Paulo, eerst de tassen ophalen en dan zoeken naar de internationale check in. Onze vlucht naar Amsterdam vertrekt pas om 9 uur s,avonds, we waren bang dat we nog uren met onze bagage moesten zeulen maar niets was minder waar. De balie van KLM/Air France was open en binnen 5 minuten waren we onze tassen kwijt en instapkaarten rijker.
Nu wel lang wachten en veel winkeltjes waren er niet. Maar met een biertje en wat te eten en een spelletje kaarten verliep de tijd toch nog wel snel. Het vliegtuig kwam 1 uur later binnen en we vertrokken dus ook een uur later. De piloot liet ons weten dat hij op tijd zou aankomen. En dat lukte ook prima. We hadden voor de terugvlucht stoelen met meer beenruimte en een rugleuning die verder naar achteren kon. Dat was voor de nacht lucht heel prettig, nu konden we wat meer slapen.

In Amsterdam stond Sandra ons al op te wachten en waren we snel thuis. Eerst de kachel hoger en de spullen uitpakken. Nu weer ons ritme oppakken en ons voorbereiden op Sinterklaas. :-)

• 26 November 2012 - 11:52

Jos De Kan:

ik ben bij dat jullie weer gezond en naar het zin gehad te hebben weer terug zijn in het koude kikker landje .weer genoten van de reis verslagen .zie weer uit wat re nu weer volgd groetjes jos.. de zoon van lars.

• 26 November 2012 - 23:32

Jose:

Hoi Ger, het was heel leuk om jullie reisverslagen te lezen. Weet niet zeker of mijn vorige bericht is aangekomen toen jullie nog in Br waren Welkom terug fijne Sinterklaas en tot een volgende keer. Gr. Jose