Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Bogota

Blijf op de hoogte en volg Ger

09 November 2014 | Colombia, Bogota

Vanmorgen erg vroeg aangekomen in Bogota. Het was net 4 uur geweest, na een lange maar geen on plezierige vlucht.
Gisteren had Sandra ons naar Schiphol gebracht waar we natuurlijk dik op tijd aankwamen. We vlogen eerst met de KLM naar Londen waar we een overstap tijd hadden van 3 uur voor de vlucht naar Bogota met Avianca. Alles verliep voorspoedig, de vluchten gingen op tijd en ook de controles bij het overstappen waren erg snel. Dus hadden we de tijd om even rond te kijken op het vliegveld van Londen.

De groepsleden hadden we al ontmoet in Amsterdam maar het voorstelrondje deden we in Londen,er zitten wel een paar vogelaars tussen.

In Bogota werden we opgehaald door een gids die ons eerst naar een hotel bracht, dat was wel fijn dan konden we eerst nog even bijkomen van de reis.
Hij kwam ons weer om 11 uur ophalen voor een wandeling door de stad. Ons hotel ligt in de wijk Candelaria en alle toeristische attracties zitten ook in die wijk of erg dichtbij. Het weer was bewolkt met een goede temperatuur. De gids heeft een hoop verteld over Colombia en Bogota in het bijzonder. We gingen ergst op weg naar een heuvel die 500 meter boven de stad uitkomt. Dat betekent dat we op een hoogte kwamen van 3100 meter. Dat merkten we toch wel goed. Het lopen en ademen ging wat lastiger. We hef den gelukkig niet de heuvel te beklimmen maar werden met een treintje naar boven gereden.
Boven werden veel vogels gezien dus de vogelaars haalden hun hart op. Ondertussen was het gaan regenen waardoor het uitziht over de stad wat tegen viel.

Toen we weer beneden waren zijn we naar het goudmuseum gegaan. Veel gouden gebruiksvoorwerpen waren tentoongesteld uit het verre verleden. Mooi om te zien.

Om 1730 uur terug naar het hotel, we waren toch wel moe van de reis en de hele dag rondlopen in Bogota.

Vanavond eten we met z,n allen. Daarna snel naar bed. Want morgen hebben we een excursie naar een natuurgebied, omdat de natuur hier al vroeg begint vertrekken we al om 5 uur.

• 09 November 2014 - 13:31

Trudy-Jean:

Hoi globetrotters,
    Fijn om post van jullie te ontvangen en goed te horen dat de reis is meegevallen. Nu nog even acclimatiseren en de verloren slaap inhalen, alvast veel natuurplezier de eerste dagen en tot het volgende verslag.
    Groeten,
    Jean en Trudy

• 09 November 2014 - 19:27

Nicole En Marc:

Hoi hoi, wat leuk weer van jullie te horen. Geniet van jullie vakantie... en kijken uit naar de vervolg-reisverslagen. Have fun! Veel groetjes uit limburg, Nicole en Marc