Honda - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Honda - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Honda

Blijf op de hoogte en volg Ger

11 November 2014 | Colombia, Bogota

Gisterochtend vertrokken we om 5 uur naar het Chingaza national park. Dit ligt op ruim 3400 meter. Dus aardig wat klimmen vanaf Bogota. Onderweg stop ten we 2 keer om naar vogels te zoeken. Doordat de bomen en struiken nog erg in het blad zitten zijn de vogels die er zitten ( want we horen ze wel) moeilijk te zien. De omgeving is prachtig dus we genieten zeker van de tocht. De lunch gebruikten we in een klein restaurant je met een mooie tuin erom heen.
Na de lunch reden we nog naar een paar kleine meertjes waar veel vogels waren te bewonderen.
Al met al een lange dag als we om 7 uur bij het hotel terugkomen. Gonda en ik gaan nog ergens lekker eten voordat we naar hotel en bed gaan.

Vandaag weer vertrekken om 5 uur voor onze rit naar Honda. Omdat ze de brug repareren over de rivier de Magdalena moeten we zeker 2 uur om rijden om bij ons hotel te komen. In Bogota kwamen we midden in het spits uur terecht en door een aanrijding liepen we ook nog zeker 1 uur vertraging op.
De eerste stop was bij een vrouw die een hele tuin vol had hangen met feeders voor kolibri,s. Er waren er zeker 40. En de vogels die dat trok was indrukwekkend. We hebben daar zoveel soorten gezien. Ook erg leuk om te fotograferen en te filmen. Na 2 uur vertrokken we daar. Nu gingen we naar een berglagune. Dit was gelegen in een mooi bos. Op een hoogte van ongeveer 1500 meter, dus al veel warmer en omdat het er toch wel vaak regent ook met mooie grote planten en bloemen. Ook de vogels waren er goed te zien.

Daarvan Daan daalden we alleen nog maar om aan te komen in Honda, dat ligt op 300 meter. Het is er erg warm en vochtig. Gelukkig hebben we een leuke kamer met airco en fan.

Nadat we geinstalleerd zijn gaan we gezamenlijk uit eten. Daarna direct door naar bed omdat het morgen weer een drukke dag wordt.

• 11 November 2014 - 05:26

Marianne En Paul:

Nog maar een paar dagen op weg en nu al veel mooie natuur en vogels gezien. We volgen jullie verhalen met veel interesse. Waar jullie nu zijn, zijn wij niet geweest, maar ongetwijfeld komen er nog herkenbare plaatsen. Geniet ervan, dan genieten wij van jullie verhalen, nog 1,5 week vanuit Hawaii en dan vanuit Nederland. Hartelijke groet van Marianne en Paul.

Dag reizigers,

Wat doen jullie veel op zo'n lange dag. Wat leuk dat jullie zoveel kolibri's hebben gezien. Dat was de wens van jean in Costa Rica maar het heeft niet zo mogen zijn. Hij zag er geen een. Blijf schrijven, wij genieten.
    We hebben hier op het moment nog steeds mooi weer voor Hollandse begrippen. Dit mag van ons nog even doorgaan.

• 11 November 2014 - 20:26

Trudy: