Wásilla - Reisverslag uit Wasilla, Verenigde Staten van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Wásilla - Reisverslag uit Wasilla, Verenigde Staten van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Wásilla

Blijf op de hoogte en volg Ger

31 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Wasilla

Vanmorgen stonden we op en het sneeuwde. Even op het balkon wat v3rse sneeuw gepakt. Het was ook erg koud. Dus ons warm aangekleed. We hadden nog geen uur gereden en ook enkele honderden meters gedaald of het weer sloeg om. De zon brak door en de wolken rond MT kinley (die vanaf vandaag weer officieel Denali heet) oosten op zodat we de hoogste berg van Noord Amerika toch te zien kregen. Dus stopten we geregeld voor foto,s. Bij het Byerslake stopten we om een wandeling rond het meer te maken. In totaal 8 km. Onderweg hebben we gelunched.
Daarna door naar Wasilla waar we vannacht zijn. Onderweg nog gestopt in een dorpje wat wel wat leek op Volendam, zoveel toeristen liepen er rond. Ja ook veel Amerikanen het was tenslotte zondag. Het kan omdat hier nog veel oude gebouwen staan die je kan bezoeken. Wij kregen een rondrit door het dorp, dus hebben we ons verder vermaakt op een terrasje.

Morgenochtend verder naar de Knik gletsjer.

• 31 Augustus 2015 - 09:17

Mariëtte :

Vanochtend was de naamsverandering van de MT Kinley naar Denali op het nieuws. moest gelijk aan jullie denken en super leuk dat je er nu over schrijft.
    Nog een hele fijne/ goede reis!

• 01 September 2015 - 20:00

Sandra:

Op naar de vissende beren,ik hoop dat jullie ze gaan zien. Groetjes x

• 01 September 2015 - 22:10

Ilone En Henk:

Zo te horen weer heel wat gezien en meegemaakt. Leuk hoor!

• 02 September 2015 - 09:23

J En T:

Hoop op een foto met beer die een zalm uit het water schept, nog veel plezier.

Verslag uit: Verenigde Staten, Wasilla

Alaska

Woensdag 19 augustus vertrekken Gonda en ik naar Alaska voor een 17-daagse groepsreis met SNP (https://www.snp.nl/reis/alaska/comfort)

Alaska ligt aan de rand van het Noord-Amerikaanse continent. Hier heeft het wild nog alle ruimte om grenzeloos rond te zwerven. We overnachten in hotels en mooi gelegen natuurlodges.
We maken onderweg enkele rustige wandelingen en vele wildexcursies. Vanuit het havenplaatsje Seward maken wij een bootexcursie door de Kenai Fjorden, langs krakende getijdengletsjers en boordevol dieren als zeeleeuwen, otters, zee-arenden, papegaaiduikers, walvissen en orka’s.
Na een rit door de schitterende Matanuska Valley bereiken wij Valdez, verscholen in een diep fjord. Over een onverharde weg reizen we naar het wildwest dorpje McCarthy, midden in het Wrangell-St. Elias National Park, met uitzicht op ijsvelden. We wandelen langs de immense Root Glacier en door het surrealistische decor rond de verlaten Kennicott mijnen.
In het binnenland zien we de meer dan zesduizend meter hoge, met sneeuw en ijs bedekte, Mount McKinley, het hart van Denali National Park. Tijdens een toer per parkshuttlebus zien we het bijzondere 'wildlife' op de toendra zoals grizzlyberen, wolven, kariboes en elanden.
Op de terugweg naar Anchorage gaan we nogmaals 'wild'. We overnachten opnieuw in een afgelegen wildernislodge en maken een excursie terug naar de ijstijd.
Een waardige afsluiting van onze reis vormt de excursie per watervliegtuig vanuit Anchorage naar het wereldberoemde Brooks Camp in Katmai National Park, de beste plek ter wereld (zegt men) om bruine beren te zien vissen langs de rivier.