Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Hiroshima

Blijf op de hoogte en volg Ger

31 Maart 2016 | Japan, Hiroshima

Gisteren na 2 treinreizen en een ritje in een kabelbaan aangekomen in Koyasan. Boven op een heilige berg. We sliepen in een tempel. Na het inchecken maakten we een wandeling over de pelgrimstochten. De goden waren ons niet helemaal goed gezind en ook de bewegwijzering liet te wensen over. In ieder geval, we verdwaalden. Om toch terug te kunnen naar het dorpje gingen we maar langs de weg. De ene haarspeldbocht na de andere en nog steeds geen herkenningspunt. We besloten te gaan liften. De 1e auto stopte meteen. Omdat we met 6 man waren belde ze haar man die er achter reed en zo konden we allemaal mee. Bleek toen dat we al bijna in het dorp terug wareñ.

Vanmorgen de dienst bijgewoond en daarna ontbeten. Na het eten op weg naar Hiroshima.
We moesten met de bus, kabelbaan, trein, trein, trein, trein, shinkansentrein en tram en t9en waren we bij het hotel. Omdat de kamers nog niet klaar waren gingen we eerst naar het monument dat was opgezet nav de atoombom die hier was afgeworpen in de 2e WW.

Vanavond hebben we Okonomiyaki gegeten. Een deeglaagje met daarop kool, ei, bacon, garnalen, inktvis en bosui. Gebakken op de hete plaat.
Het restaurant zat in een gebouw van 4 verdiepingen met op elke verdieping wel 7 restaurantjes die alleen dit gerecht verkopen. Per restaurant is er dan plaats voor 15 personen. Bijna alle restaurantjes waren vol.

Daarna terug naar het hotel.

• 31 Maart 2016 - 19:11

Ilone En Henk:

We genieten weer volop van jullie reisverhalen. Zo te lezen vermaken jullie je weer uitstekend. Wij wensen jullie nog een hele prettige reis verder. Groetjes Ilone en Henk

• 31 Maart 2016 - 19:48

Wiep Brouwer:

Wat een leuke reisverslagen ,ik zie alweer uit naar de volgende .
    Nog heel veel plezier.