Fogo - Reisverslag uit São Filipe, Kaap Verdië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Fogo - Reisverslag uit São Filipe, Kaap Verdië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Fogo

Blijf op de hoogte en volg Ger

26 Februari 2017 | Kaap Verdië, São Filipe

Ik schreef in het vorige verslag dat de vulkaan 2200 meter hoog was, dat moet zijn 2800 meter.

Vanmorgen konden we rustig aan doen. We vertrokken om 10 uur naar Sao vincente . we reden langs de noordkust en deden er ongeveer een uur over. Onderweg kwamen we nog een grote landelijke tegen. Hierdoor was de weg enkele weken afgesloten geweest. Nu hadden ze een tijdelijke Noodweg erover heen gemaakt zodat je nu weer het hele eiland kon rondrijden. Tenslotte is er maar 1 weg.

In Sao Vicente konden we onze kamers in. Mooi groot hotel met een zwembad.
We kregen direct een rondwandeling door de stad olv een gids die ook het eea vertelde over de stad en de gebouwen.
Tijdens de rondwandeling hebben we ook de schoen van Gonda naar de schoenmaker gebracht. De man keek erg zorgelijk maar wilde wel wat proberen, we konden om 2 uur terugkomen.
Dat ging precies goed want de wandeling was om 1345 uur afgelopen. Wij naar de schoenmaker en idd de schoen was klaar en zag er goed uit. De laatste wandeling volgende week dinsdag zal deze wel overleven.

Om het te vieren zijn we lekker uit eten gegaan. Gonda nam een tonijn salade en ik een chorizo pizza. Beide gerechten waren perfect.

Toen terug naar het hotel waar we nog even langs het zwembad hebben gezeten en zelfs hebben gezwommen. Het was een zoutwaterbad en gelukkig redelijk warm water.

Vanavond zijn we uit eten gegaan met een groot deel van de groep. We kozen toen voor gebakken vis.
Na het eten gingen we op zoek naar een kroeg waar ze carnaval vieren. Dat hebben we niet gevonden, wel een grote truck op een pleintje met een DJ erop en ervoor veel jongens en meiden die op de muziek dansten. We hebben een half uurtje staan kijken, nee niet meegedaan de muziek lag ons niet zo.

Terug in het hotel naar bed. Morgen een reisdag maar morgen kunnen we eerst nog zwemmen als we dat willen.

PS
De maaltijden zijn hier erg uitgebreid dat begint al met het ontbijt. Meestal diverse sapjes. Broodjes en diverse soorten beleg. Thee en koffie en dan ook nog losfruit. In de grotere hotels is de keus alleen maar groter.