Ponta do Sol - Reisverslag uit Ponta do Sol, Kaap Verdië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Ponta do Sol - Reisverslag uit Ponta do Sol, Kaap Verdië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Ponta do Sol

Blijf op de hoogte en volg Ger

01 Maart 2017 | Kaap Verdië, Ponta do Sol

Als we opstaan is het bewolkt, de temperatuur is wel lekker. Om 8 uur vertrekken we met de bus naar de vallei van Paul. Volgens de boekjes kan jedaar de mooiste wandelingen maken. Deze vallei heeft voldoende water om veel gewassen te verbouwen. Onderweg zien we naast veel vruchten zoal papaya en Mango ook kool, wortel etc. Suikerriet is er ook in overvloed, daar wordt de croque van gemaakt. Lekkere soort rum.

Omstreeks 9 uur zijn we aan het begin van onze wandeling. Het is vandaag omhoog en omlaag. De paden zijn veelal met steentjes bedekt. Soms ook met grote keien en de treden soms erg hoog.
Ik Doe het zo voorzichtig mogelijk, ik heb geen zin opnieuw te vallen. Onderweg komen we langs leuke huisjes, klein en bedekt met suikerriet. Dat wordt jaarlijks vervangen, meestal helpen alle buren mee zodat het in 1 dag vervangen is.
Om 13.00 uur komen we aan bij een restaurant waar we een lunch krijgen. Na een uurtje weer verder, opgang komen valt niet mee.
Om 15.00 uur komen we bij de bus die ons weer terug brengt naar het hotel.

Om 4 uur zou de carnavalsoptocht beginnen maar zonder dat we weten waarom begint die pas om 6 uur. De tocht komt langs het hotel dus we kunnen voor deur alles goed zien.
Het is erg kleurrijk en leuke muziek erbij.

Daarna is het nog lastig om plaats te vinden in een restaurant. Nadat we er een aantal waren afgelopen konden we eindelijk ergens een tafel krijgen. Toen duurde hert nog lang voordat we werden bediend

Nu snel naar bed en uitrusten van de tocht.