Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Ger

11 September 2019 | Singapore, Singapore

Op zondag vertrokken we precies op tijd, om 11.15 uur. Het vliegtuig was helemal vol. Gonda en ik zaten wel naast elkaar, alleen zat er een gangpad tussen.
Het was een rustige vlucht en om 05.45 uur landen we in Singapore. Na alle immigratieplichtplegingen stonden we om 07.00 uur buiten. Met een taxi waren we snel bij ons hotel. Gelukkig had ik vorige week gebeld en gevraagd om een early checkin. De man achtr de bali wist daar niets van maar kon ons wel helpen zodat we om 8 uur in ons bed lagen. Om 12 uur eruit, en op pad in Singapore. Het was erg warm. Zeker wel 30 graden en een hoge vochtigheid. We wilden eerst met de hop on / off bus mee om te zien hoe Singapore eruit ziet. Het startpunt was niet ver weg en we liepen er naartoe. Het was bij een groot winkelcentrum waar we ook wat konden eten. De bus had 4 routes en we hebben deze middag 3 routes gereden. Ze overlapten soms wel een beetje maar daarmee konden we de layout van de stad goed in ons opnemen. Om 6 uur stopten de bussen en zijn we het winkelcentrum ingegaan om dat eens te bekijken. Veel winkels en erg druk. Ook een hele grote verdieping met alleen eettentjes. We kozen er 1 uit waarbij we ook nog zicht hadden op een grote fontijn.
Na het eten naar het hotel en naar bed, we waren toch wel moe. Het tijdsverschil is maar 6 uur dus dat valt mee.

Dinsdag ochtend rustig wakker worden. Op de kamer eten we een broodje dt we gisteren nog in de supermarkt hadden gekocht. Met de hop-on bus konden we nog naar een groot park en hebben daar gewandeld . Om daar te komen moesten we door het grote hotel heen. We besloten daar 'savonds naartoe te gaan om de stad van boven te bekijken.

Toen op weg naar de spuitende Merlion. Dat is een kruising tussen een vis en een leeuw. Het heeft iets te maken met de historie van Singapore.

In het metrostation Cityhall kopen we een ov kaartje voor 2 dagen zodat we niet alles hoeven te lopen. Met dit warme weer is dat toch wel lekker. De metro is gekoeld en we rijden 1 route helemaal af om te zien waar alle mensen wonen. In de buitenwijken staan erg veel woontorens. Dus wonen in de voorsteden en werken in de stad.

Aan het eind van de middag gaan we naar de Chinese wijk, het is nu iets minder heet. Het is een leuke kleine wijk waar veel chinezen wonen en winkels zijn en een hele straat met eettentjes. We laten ons nog een filter aanpraten voor het fototoestel van Gonda en eten op straat een heerlijke chinese maaltijd.

Inmiddels is het lekker donker geworden en gaan met de metro naar het grote hotel aan het water. Op 60 hoog kan je rondlopen en de stad bekijken. Voor hotelgasten is er ook nog een zwembad maar daar konden we niet bijkomen. Het is heel indrukwekken zo'n uitzicht over de stad. Alle grote verlichte gebouwen.
Uiteindelijk liggen we om 11 uur in bed.

ik kan de kaart niet aanpassen. misschien morgen

• 11 September 2019 - 07:53

Mariëtte :

Wat een leuk begin van de mooie reis. Heel veel plezier!!

• 11 September 2019 - 20:41

Martin & Linda:

Fijn dat de reis goed is verlopen. Wederom een geweldige trip! Veel plezier en heerlijk genieten. We gaan jullie volgen :)

Tags: singapore