Rottnest eiland - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Rottnest eiland - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Rottnest eiland

Blijf op de hoogte en volg Ger

13 September 2019 | Australië, Rottnest Island

vandaag vanuit Perth een uitstapje naar Rottnest eiland. Het eiland ligt 10 kilometer uit de kust. Vanuit het centrum van Perth gingen we met een boot over de Swanrivier naar Fremantle en daar de zee op naar het eiland. Onze boot was hartstikke vol, zeker 100 man aan boord. Na 1,5 uur varen waren we bij het eiland. Daar kwamen gelijk met ons nog zeker 3 andere schepen aan met dagjesmensen. De meeste huurden een fiets om het eiland te verkennen. Wel eerst wat inkopen doen want er is, behalve in de aankomst plaats, geen restaurant o.i.d. te vinden op het eiland. De fietsen waren niet best en de wegen heuvelachtig, wel geasfalteerd. Maar ik moest nog regelmatig lopend naar boven omdat ik geen lucht had voor de beklimmingen.
Onderweg mooie uitzichten en leuke strandjes. De meute andere toeristen waren we gelukkig snel kwijt, dus konden we rustig fietsen. Op Rottnest eiland leven ook Quokka's dat zijn buideldieren die een beetje lijken op een hamster of grote rat. Vandaar de naam van het eiland, dat is gegeven door de nederlanders die daar voor het eerst aanmeerden en die beesten zagen. Onderweg hebben we er enkele gezien en ze zijn niet schuw dus je kan er dicht bij komen om foto's te nemen. Voor de rest zijn het een beetje saaie beesten die alleen op dit eiland voorkomen.

Aan het eind van de middag moesten we weer naar het schip toe om weer 1,5 uur te varen terug naar Perth.
'sAvonds lekker gegeten in een pub die gerund wordt door een Belg. Er was live muziek waardoor je elkaar nauwelijks kon verstaan aan tafel.

Morgen met onze truck op pad naar het noorden.