Namche Bazar - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Namche Bazar - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Namche Bazar

Door: vanderlugt

Blijf op de hoogte en volg Ger

27 Maart 2012 | Nepal, Nāmche Bāzār

Vanmiddag zijn we aangekomen in Namche Bazar, na 2 dagen lopen.
We hebben vandaag 5 uur gelopen met daarbij nog 2 uur rusttijd.
Gisteren vlogen we naar Lukla, dat was ongeveer 45 minuten vliegen van Kathmandu in een vliegtuigje waar slechts 14 personen in konden. Onderweg hadden we weinig turbulentie. Het blijft gek als je in een vliegtuig zit en naast je de steile bergen ziet, net of je ze zo kan aanraken. De landing was spectaculair. Er is slechts een landingsbaan van 200 meter, dus hij landt op de strepen en gaat dan vol in de remmmen, gelukkig loopt de baan omhoog dus dat helpt ook. Zoek maar eens op internet bij you tube dan staan er wel wat filmpjes.

Nadat we in Lukla thee hadden gedronken gingen we meteen op weg naar Phakding. Dat was 3 uur lopen. Vnl naar beneden. Vanmorgen vroeg dus daar vertrokken al om 07.45 uur en we kwamen on Namche Bazar aan om ongeveer 14.30 uur.
Onderweg wel een lunch gehad dus er was voldoende voeding.
Namche Bazar ligt op 3450 meter hoogte dus we hebben netto 800 meter gestegen. Maar omdat je op en neer gaat was dat in totaal wel veel meer. Op de route kom je ook veel dragers tegen die de dorpen naar boven moeten bevoorraden, soms op hun rug (en wij maar klagen over het gewicht van onze rugzak)soms met ezels of per yak.
Namche Bazar is een vrij grote stad waar je nog alles kan kopen voor de verdere reis naar het basecamp.
Morgen blijven we hier om wat te acclamatiseren. We gaan wel wat wandelen in de ochtend maar in de middag kan je wat rusten e.d.

• 27 Maart 2012 - 15:36

Marianne:

Dat lijkt me spectaculair om mee te maken, die vlucht naar en landing in Lukla (en straks het vertrek natuurlijk). De looptocht klinkt tot nu toe nog relaxed, maar zal ongetwijfeld veel zwaarder worden. Succes en ik ben benieuwd naar de verhalen! (en ben stiekem een beetje jaloers op jullie fantastische reis).

• 27 Maart 2012 - 19:18

Jean:

Klinkt allemaal geweldig, zo'n landing lijkt me spannend, het zal wel niet de eerste keer zijn dat de piloot op dit vliegveld landde.
    De grote tocht is begonnen, véél succes en uiteraard ook veel plezier.
    Groeten, Trudy en Jean

• 28 Maart 2012 - 06:29

Sandra:

Geniet nog even van jullie rust dag. :)
    en veel succes met de tocht , en plezier met alles wat jullie tegen gaan komen. groetjes, X sandra

• 28 Maart 2012 - 06:56

Ilone En Henk:

Beste Ger en Gonda, goed om te horen dat jullie genieten daar in het verre Nepal. Lijkt ons een prachtige ervaring om zo te kunnen vliegen en landen tussen de bergen. Veel succes met de volgende hiking etappes.
    P.S.: namens Pepijn bedankt voor Bumba!