Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Salvador

Blijf op de hoogte en volg Ger

16 November 2012 | Brazilië, Salvador

Gisteravond aangekomen in Salvador na een lange dag reizen. We hoefden niet zo vroeg op gisteren want we vertrokken omstreeks half tien. Dat was heel wat anders dan de afgelopen weken als we vaak al een ochtendwandeling maakten om zes uur. Nu konden we dus uitslapen:-)
Al was er voor de liefhebber nog een mogelijkheid om met de reisbegeleider om zes uur op pad te gaan, we hebben het deze keer maar aan ons voorbij laten gaan.
De busreis naar Cuiaba duurde bijna twee uur, eerst over de zandweg en na Pocone over asfalt. Aangekomen in Cuiaba hebben we eerst nog wat gegeten, wel wat vroeg maar anders zou er niets meer van komen. Om half een waren we op het vliegveld voor onze vlucht naar Sao Paulo. De bagage van Gonda kon worden doorgelabeled naar Salvador, mijn tas niet omdat mijn naam niet op dezelfde manier was gespeld. Met wat vertraging kwamen we om half zes aan in SaoPaulo , ik kon mijn tas ophalen en inchecken voor de vlucht naar Salvador. Het was erg druk op het vliegveld, zeker omdat het een feestdag was en veel mensen hiervan een lang weekend maakten. Het was de dag dat de republiek was uitgeroepen ergenslang geleden . De vlucht was over boekt en er zaten veel kleine kinderen aan boord. Dus ook nu weer vertraging. Gelukkig stond de agent die ons zou ophalen nog op het vliegveld. Hij had een bord in zijn handen met de naam van Gonda erop, zo groot dat ik het zelfs zonder bril kon lezen:-)
Onder weg naar het hotel vertelde hij ons wat over Salvador, de man sprak goed engels.
In het hotel hebben we nog iets gedronken en zijn toen snel naar bed gegaan, we waren toch wel wat moe van de reis.
We gaan zo ontbijten en worden dan opgehaald door de agent voor een rij toer door de stad. Vanuit onze hotelkamer kun en we wel wat zien van de omgeving omdat we wat hoger liggen dan de omgeving. Ook uit de lucht zag de stad er indrukwekkend uit. Er wonen ook 1.6 miljoen inwoners.
We zijn benieuwd.

• 16 November 2012 - 11:40

Sandra:

veel plezier in Salvador. ik hoop dat jullie de drumband en het wijkje met de gekleurde huisje vinden
    x, sandra

• 16 November 2012 - 15:28

Ilone En Henk:

Veel plezier daar in Salvador. Geniet van de warmte...hier is het maar koud. Groetjes Ilone en Henk