vochtig einde in Foz do Iguacu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu vochtig einde in Foz do Iguacu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

vochtig einde in Foz do Iguacu

Blijf op de hoogte en volg Ger

24 November 2012 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Vandaag zit onze vakantie er weer op, morgen rest ons nog de terureis naar Nederland. Om 11 uur worden we opgehaald en vliegen om 1 uur naar Sa Paulo. Om 9 uur s,avonds vervolgens naar Amsterdam.

Vanuit Rio kwamen we 2 dagen geleden aan in Foz do Iguaçu. Het was hier erg heet. De gids wilde al direct met ons op pad. Maar wij waren een beetje moe van de reis en wilden liever even in het zwembad liggen. De volgende ochtend hebben we met hem de Braziliaanse kant van de watervallen bezocht. In prachtig weer hebben we een stuk gewandeld langs de rivier en hadden we een perfect uitzicht op de verschillende watervallen, die vnl aan de Argentijnse kant liggen.
S,middags hebben e nog een bezoek gebracht aan een vogelpark net naast het hotel.

Vandaag dan de hele dag naar Argentinië om de watervallen van die kant te bekijken en om een boottocht te maken langs de watervallen.
Het begon goed. Om 8 uur kwam de gids en het begon te regenen, zo,n tropische regenbui met onweer. Wij dachten dat gaat wel over en namen alleen een plu mee. Niet dus de bui duurde tot 4 uur toen we weer in het hotel kwamen.
We hebben toch het hele programma afgewerkt samen met honderden andere toeristen. Eerst met een open treintje naar de grootste watervallen. De volgende attractie was met een rubber boot een tochtje over de rivier om toe kans en krokodillen te zoeken. 1 krokodil gezien. Daarna een wandeling naar een paar andere watervallen en als afsluiting de boottocht onder langs de watervallen. De boot vaart dan zo dicht langs de watervallen dat het water rechtstreeks je boord in loopt/stort. We waren al flink nat van de regen maar gesteld dat er nog iets droog was dan was nu alles nat.
Al met al toch een hele mooie dag die we niet hadden willen missen.
En in het hotel, snel onder een warme douche en de natte kleding door de kamer. Nu maar hopen dat het morgen droog genoeg is om lekker in te pakken.