Salvador 2 - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Salvador 2 - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Salvador 2

Blijf op de hoogte en volg Ger

18 November 2012 | Brazilië, Salvador

Vandaag de 1e dag van de vakantie dat we geen programma hadden. De eerste 15 dagen waren we aan het reizen of hielden we ons bezig met de natuur door er doorheen te wandelen of te varen. Vaak werd er tijdens die activiteiten weer stil gehouden omdat iemand in de groep op 500 meter iets zag bewegen. Daar stonden we dan met z,n allen naar te kijken al of niet met verrekijker of telescoop.
Maar vandaag dus niets en we hebben de dag perfect doorgebracht. We zijn begonnen met een beetje uit slapen, rustig ontbijten en daarna de stad in.
Op het pleintje in de oude stad aangekomen hebben we eerst een lekker kopje koffie gedronken. Dat pleintje is nog niet zo eenvoudig te bereiken. De afstand is niet zo groot, ik denk zo,n 2 km maar Salvador is nogal heuvelachtig, dus we moeten 2 heuvels over en je loopt dan op de weg, de stoep is bezet door auto,s, die bestaan uit allemaal kinderkopjes en dan niet gelegd in een bepaald patroon maar naar vrije interpretatie van de stratenmaker. Je begrijpt dat je wel aan koffie toe bent als je het centrum hebt bereikt.
Na de koffie zijn we met een lift naar de benedenstad gegaan. Dat deel ligt ongeveer 100 meter lager. Dat was de plaats waar vroeger de slaven aankwamen en verkocht werden. Momenteel is er een grote souvenirsmarkt in gevestigd, niet alleen voor de toeristen maar zeker ook voor de Brazilianen die hier in grote ge talen naartoe komen. Ze hebben er ook een restsurant waar we heerlijk hebben gelunched,, nl moqueca, stoofschotel met garnalen en natuurlijk een lekker pilsje erbij.
Na de lunh nog een beetje rongelopen in de beneden stad maar daar was niet veel te beleven. Dus weer omhoog, omdat de liften stuk waren werden er bussen ingezet. Vanuit de boven stad zijn we met een lokale bus naar een groot winkelcentrum gegaan. Deze zijn zo groot zoals je ze ziet in de VS. Het was er ook erg druk. We hebben ook de economie wat ondersteund hier door een korte broek aan te schaffen. Iedereen loopt hier in korte broek, nou ja bijna iedereen.
Met de bus weer terug naar het centrum en daar gegeten. Alle restaurants zijn nu veel rustiger dan tijdens de lunch, het ligt erop dat de plaatselijke bevolking kleine hapjes eet van de stalletjes op de weg.

Nu zijn we terug in het hotel om onze tassen in te pakken. Morgenochtend worden we om 8 uur opgehaald voor onze vlucht naar Rio.

• 18 November 2012 - 09:08

Henk En Ilone:

Beste Ger en Gonda, goede reis naar Rio. Zal daar wel een stuk drukker zijn dan in Salvador. Groetjes Ilone en Henk

• 18 November 2012 - 17:43

Christel:

Hi pap en mam,
    leuk om te lezen hoor. lijkt me een leuke stad. en nu op naar Rio!
    goede vlucht en veel plezier. X