regen in Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu regen in Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

regen in Rio

Blijf op de hoogte en volg Ger

20 November 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Als jezelf een tablet mee neemt en bijna alle hotels en lodges heen wifi dan ben je eerder in de gelegenheid om de verslagen bij te werken. Zeker als je op je kamer even uit rust van een vermoeiende dag zoals vandaag. Zoeken naar een internet café hadden we vast niet gedaan.
Maar ja, eerst over gisteren.
Gisteren stond de hele dag een excursie gepland. De gids kwam ons bij 9 uur ophalen. Zijn vrouw bestuurde de auto en dat deed ze heel erg goed in dit drukke verkeer.
We gingen eerst op weg naar het Suikerbrood, de gids had nl gezien dat het bij het Christusbeeld wat bewolkt was zodat we dat beter konden uitstellen tot het einde van de dag. Het was ongeveer 15 minuten rijden op bij de kabelbaan te komen. Het gaat in 2 etappes, eerst ga je naar 200 meter. Daar kan je war rondkijken en foto,s maken. Daarna met een andere gondel naar de top. Het weer was prachtig dus hadden we een geweldig uitzicht over de stad, de stranden en de baai.
Na een half uurtje weer naar beneden voor het vervolg van de tour.
We reden toen door de stad waarbij de gids veel uitleg gaf en soms konden we er ook even uit. Zijn vrouw reed de auto dan zowat de stoep op en als wij terug kwamen stond zij weer klaar met de gekoelde auto.
Zo hebben we gestopt bij een strandje, een mooie pyramide vormige cathedraal, de Samba allee. Dat is een stuk weg van 700 meter met aan beide kanten tribunes. Als het carnaval is dan trekken hier de sambascholen voorbij met bij iedere school zeker 10000 mensen die rond de auto dansen. Alle kleding en het dansje ontwerpen ze zelf. Er is ook een winkeltje waar je je kan omkleden in zo,n carnevalspak voor foto of film. Zoals jullie weten zijn we gek op carnaval dus hebben we dat NIET gedaan. Wel zijn we achter een bord gaan staan met onze koppen er door. Het leek een beetje Volendam.:-)
Na nog wat stukken van de stad gezien te hebben werden we afgezet bij een restaurant voor de lunch. We zaten nog maar net en ze kwamen al van alles brengen, zoals broodjes, patat, gefrituurde hapjes en nog wat dingen. Wij gingen eerst eens bij het buffet kijken voor wat salades en sushi,s. Terwijl we dat opa ten kwamen ze wel om de 3 minuten langs met grote spiezen vlees waarvan ze boven je bord plakken afsneden. Je had bijna geen mgeliheid om dat op te eten of er stond al weer iemand anders aan je tafel. Pas toen we te kennen gaven dat we echt niet meer op konden lieten ze ons met rust. Dat was een bijzondere ervaring.

Na 1 uur gingen we weer door met de excursie. Nu gingen we naar het Christusbeeld. We werden afgezet bij de halte van de tandradbaan. In totaal moesten we 750 meter omhoog. Elke 15 minuten gaat er een trein, die doet er 30 minuten over en passeert onderweg 2 treinen die naar beneden gaan.
Boven gekomen moet je nog verder omhoog met een lift of met de trap voor de laatste 100 meter. Dan kom je op een uitkijk punt aan de voeten van het beeld dat nog 70 meter hoog is. Iedereen probeert foto,s te maken maar het is zo druk dat dit lastig is. Sommigen liggen zelfs op grond om het beeld er op te kunnen krijgen.

Vandaag konden we zelf op stap zonder gids. Toen we weg gingen regende het en leek het er niet op dat het nog droog zou worden. Wij met plu toch op pad. We gingen naar de botanische tuin. De winkels waren dicht omdat het een feestdag was. We gingen lopen. Ten de regen iets heftiger werd hebben we maar ergens koffie gedronken. Gelukkig werd het later minder erg en kwam zelfs de zon erdoor.
Het is een mooie tuin met veel bijzondere bomen.

In totaal hebben we vast wel 10 km gelopen. Dus nu een biertje en straks lekker eten.

• 21 November 2012 - 08:29

Sandra:

beetje jammer dat jullie niet in de carnevalskledij op de foto zijn gegaan
    op naar de laatste etappe van de reis, de watervallen :)

tot zondag, x, sandra

• 21 November 2012 - 20:15

J En T Kleijnen:

Dag allebei,

Ger wij zijn trots op je. Wat een heerlijk verslag. Nog even genieten en dan is het na een lange terugreis vast ook weer leuk om in Alkmaar te zijn. Kijk nu al uit naar het fotoalbum en de film.

Lieve groet, j en t

• 21 November 2012 - 20:15

J En T Kleijnen:

Dag allebei,

Lieve groet, j en t

• 22 November 2012 - 13:30

Trudy - Jean:

Hoi Carnavallers,

Als rechtgeaarde zuiderling had ik natuurlijk wel verwacht dat jullie de stoute schoenen (Carnavalspakje) aan zouden trekken.
    Verslag van de dag klinkt top, wat een belevenissen, dat wordt foto's bekijken.
    Veel plezier voor het vervolg.

Groeten,
    Trudy - Jean