Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Kyoto

Blijf op de hoogte en volg Ger

28 Maart 2016 | Japan, Kyoto

27 maart
Vandaag gaan we met de groep naar Jaar, een stad buiten Kyoto. Met de trein ongeveer 1 uur rijden. Omdat we eerst naar Inari willen nemen we de stoptrein.
Inari is bekend door de vele torii die hier zijn gebouwd bij de tempel. Wel meer dan 1000. Allemaal rood en tegen elkaar aan gebouwd. Je kunt er doorheen lopen en zo helemaal boven op de berg komen. Omdat de Japanners ook vrij hebben is het bijna file lopen. Om een leuke foto te maken moet je eigenlijk een stuk hebben zonder mensen. En zowaar lukt dat. Gewoon om de mensen achter ons tegen te houden en te hopen dat de mensen die teruglopen niet om de hoek verschijnen.
Wij gaan niet helemaal naar boven, maar lopen door tot iets over de helft. Nu hebben we nog even de tijd om de tempel te bekijken en door een straatje te lopen met allemaal eettentje. Daar wordt flink gebruik van gemaakt. Ook wij kopen wat te eten. Een spies met vlees en groenten en een bakje met zoete aardappel met, wij dachten zout maar het bleek suiker te zijn. Niet erg lekker dus. We konden nergens iets te drinken kopen dus dan maar uit een automaat. Ook koffie kan je daaruit trekken, zowel koud als warm en het smaakt ook nog.

Daarna door naar Nara. Daar hebben we een wandeling van die ons naar de bekendste plekken voert. De VVV op het station meldde aan iedereen dat er een Parijs was met veel bloesem. Dus iedereen daarop af, wij ook natuurlijk. Inderdaad veel bomen bij elkaar die tegelijk in bloei stonden.
Daarna door het park naar de bekendste tempel. Dit is het grootste houten huis ter wereld wordt verteld. En het is groot met binnen een hele grote boeddha.
Als we weer buiten zijn begint het te regenen en omdat we onze plu waren vergeten schuilen we maar even in de tempel. Als het weer droog is lopen we door het park terug naar het station. In het park lopen veel wilde herten. Maar ze worden door iedereen zoveel bijgevoegd dat ze zo goed als tam zijn.

Terug in Kyoto bekijken we eerst nog even het station. Helemaal nieuw gebouwd tussen grote warenhuizen in. Met een roltrap kan je helemaal naar boven om vanaf het dak over de stad te kijken. Op de bovenste 2 verdiepingen zitten allemaal eettentje en omdat het toch etenstijd is kiezen we er een uit waar de rij niet te lang is en waarbij het eten er lekker uitziet.

Hierna terug naar het hotel, moe van het lopen.