Anchorage - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Anchorage - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Anchorage

Blijf op de hoogte en volg Ger

20 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Anchorage

Eindelijk zitten/hangen/liggen we in onze kamer in het hotel in Anchorage. Het is nu 8 uur in de avond hier in Alaska, in Alkmaar al weer 6 uur in de ochtend.
De dag begon vroeg, we moesten nog even de laatste spullen in de tassen doen, ontbijten en aankleden. Christel was er mooi op tijd om ons naar Schiphol te brengen. I.v.m. Sail wilden we vroeg vertrekken, maar wij hadden geen last van een file. Die stond de andere kant op, vanáf Schiphol tot aan de Verkeerstunnel stond het vast.
Dus dik op tijd voor het inchecken, dat duurde vrij lang maar om 12 uur waren we door de controle en konden we een kop koffie halen. De vlucht vertrok op tijd en na een rustige vlucht waren we 3 uur later in Reykjavik. Daar moesten we 2 uur wachten tot de volgende vlucht naar Anchorage. Op het vliegveld was het erg druk, we konden met moeite een stoel vinden om te zitten. Er gingen veel vluchten naar verschillende steden in de VS en Canada.
Ook de volgeñde vlucht vertrok op tijd. Omdat we een dat vlucht hadden en er geen bewolking was hadden we een mooi uitzicht boven Groenland. We zaten heel ruim met z,n 2 op 3stoelen. Ook boven Alaska konden we ;MT McKinley goed zien.

De paspoortcontrole duurde lang maar toen we er door waren stond de lokale gids te wachten met een busje en bracht ons naar het hotel. Daar zagen we ook alle mensen uit de groep. Veel hebben we nog niet gepraat met elkaar, iedereen was duf en vermoeid van de reis.

De reis begeleidster besprak nog even de plannen voor morgen. Iedereen ging nog wat eten en dan naar bed. Morgen vertrekken we om 9 uur naar Edward met enkele s5ops onderweg.

• 20 Augustus 2015 - 09:11

Nicole En Marc:

ENJOY!!!!
    Been there, seen that, done it :-)
    Heel veel plezier.... en geniet!

• 20 Augustus 2015 - 20:29

Jean En Trudy:

Zo jongelui, het spel gaat beginnen. Op naar de bruine beer die zalm pakt uit het water wij kijken uit naar het volgende berichtje.

• 20 Augustus 2015 - 20:50

Marianne:

Geniet van deze prachtige reis, brengt bij mij weer mooie herinneringen van deze schitterende, uitgestrekte staat naar boven. We zien uit naar de foto's (van beren, zalmen, elanden en bold eagles) en mooie verhalen.

Verslag uit: Verenigde Staten, Anchorage

Alaska

Woensdag 19 augustus vertrekken Gonda en ik naar Alaska voor een 17-daagse groepsreis met SNP (https://www.snp.nl/reis/alaska/comfort)

Alaska ligt aan de rand van het Noord-Amerikaanse continent. Hier heeft het wild nog alle ruimte om grenzeloos rond te zwerven. We overnachten in hotels en mooi gelegen natuurlodges.
We maken onderweg enkele rustige wandelingen en vele wildexcursies. Vanuit het havenplaatsje Seward maken wij een bootexcursie door de Kenai Fjorden, langs krakende getijdengletsjers en boordevol dieren als zeeleeuwen, otters, zee-arenden, papegaaiduikers, walvissen en orka’s.
Na een rit door de schitterende Matanuska Valley bereiken wij Valdez, verscholen in een diep fjord. Over een onverharde weg reizen we naar het wildwest dorpje McCarthy, midden in het Wrangell-St. Elias National Park, met uitzicht op ijsvelden. We wandelen langs de immense Root Glacier en door het surrealistische decor rond de verlaten Kennicott mijnen.
In het binnenland zien we de meer dan zesduizend meter hoge, met sneeuw en ijs bedekte, Mount McKinley, het hart van Denali National Park. Tijdens een toer per parkshuttlebus zien we het bijzondere 'wildlife' op de toendra zoals grizzlyberen, wolven, kariboes en elanden.
Op de terugweg naar Anchorage gaan we nogmaals 'wild'. We overnachten opnieuw in een afgelegen wildernislodge en maken een excursie terug naar de ijstijd.
Een waardige afsluiting van onze reis vormt de excursie per watervliegtuig vanuit Anchorage naar het wereldberoemde Brooks Camp in Katmai National Park, de beste plek ter wereld (zegt men) om bruine beren te zien vissen langs de rivier.