Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Kyoto

Blijf op de hoogte en volg Ger

26 Maart 2016 | Japan, Kyoto

25 maart
We wandelen naar Magome, een wandeling van 2,5 uur ook weer door bossen. Hele mooie wandeling.
Magome is een dorp vergelijkbaar met Tsumago. Ook erg toeristisch, ligt ook op de postroute. We hebben rustig de tijd om het dorp te bekijken en te lunchen.
Om 1 uur vertrekken we met de bus naar het station. Daar vandaan reeksen we met de trein naar Kyoto.
Met de stadsbus gaan we naar het hotel dat midden in de uitgaanswijk Gion ligt.
Savonds lopen we na het diner (sushi) nog even rond en komen zowaar ook een geisha tegen.

26 maart
We hebben vandaag geen programma. Dus doen we het rustig aan. We hebben besloten om de wijken in de buurt van het hotel te bekijken. Daar zijn veel tempels. Met ons bleken veel Japanners ook dit idee te hebben. Bij alle tempels is het overvol. Veel Japanners lopen rond in de traditionele kledij. Heel leuk om te zien. Ze hebben dan ook veel bekijks. Niet alleen van de westerse toeristen maar ook van de Japanners zelf.
Na een frisse ochtend werd het tegen de middag lekker warm. We hebben dan ook gelunched in een park.
Aan het eind van de dag waren we flink moe van het wandelen dat we met de bus naar het hotel teruggingen. Nu zonder bagage gingen we weer de straat op om te eten. We vonden er een en kregen de laatste plaatsen. Toen we klaar waren stond er een hele rij mensen buiten te wachten op een plaats.

We aten deze keer: sojabonen, gefrituurde garnalen, Gonda een schotel met gebakken groente en ik een schotel met vis, garnalen en macaroni.

Daarna nog even inkopen gedaan voor het ontbijt morgen.