Alkmaar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Alkmaar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Alkmaar

Blijf op de hoogte en volg Ger

11 Januari 2018 | Tanzania, Zanzibar

Ja we zijn weer thuis sinds zondagavond. Het is wel lastig om te wennen aan het temperatuurverschil. Op Zanzibar meer dan 30 graden en vochtig en hier minder dan 10 graden (toen we aankwamen 3 graden) en ook vochtig.

De laatste dagen op Zanzibar waren heel erg fijn, kon dat niet melden omdat wifi niet altijd beschikbaar was als ik tijd had.

In Stonetown hebben we 's avonds nog lekker gegeten en nog op een terras gezeten uitkijkend over de zee. Ons hotel ligt aan zee en ook het ontbijt konden we buiten gebruiken, bijna met onze voeten in het zand.
De ochtend hebben we gebruikt om Stonetown te verkennen. We gingen allemaal apart op weg. De straatje zijn erg smal en zeer levendig met werkplaatsjes en souvenirshops. Zo kwamen we uit bij de markt. ook erg levendig en leuk om te zien wat er plaatselijk wordt verkocht. Daarna door naar de oude Slavenmarkt. We kregen een rondleiding door het gebouwwaar we o.a. de kelders hebben gezien waar de slaven werden vastgehouden tot ze werden verkocht aan landen als India, Pakistan e.d.
De slavenhandel was hier in handen van Arabieren en is later overgenomen door de Portugezen. De slaven kwamen uit de binnenlanden van Afrika, daar werden ze aangeboden door de plaatselijke stamhoofden die hun eigen onderdanen of gevangenen verkochten.
Na de lunch werden we met een bus gebracht naar het Noordoosten van Zanzibar. daar verbleven we in een lodge met grote kamers, tuin en soms ook een buitendouche en jacuzzi. De lodge ligt pal aan het hagelwitte strand. Als de zon schijnt is het lastig om erover heen te kijken zo weerkaatst het. Tot ons vertrek verblijven we hier.

We vermaken ons zeer in het zwembad en in de zee.
We maken ook een excursie naar restaurant The Rock. Een restaurant dat is gebouwd op een rots in zee. Met vloed moet je of met een bootje of door het water waden om weer aan de kust te komen. Sandra en Christel hadden hier voor ons gereserveerd. Heel leuk en lekker om daar te eten. We hebben daar kreeft gegeten. Op weg daarnaar toe stoppen we bij het Jozani Forest. Hier zitten Red Colobus apen. Met de rondleiding zien we inderdaad veel van deze apen met jonkies. ook wordt ons verteld welke kwalen kunnen worden behandeld met de daar groeiende planten en bomen. Er is ook een groot Mangrovebos waar we doorheen wandelen.

De volgende dag snorkelen we bij het vlakbij liggende rif. We zien veel mooie vissen en ook nog dolfijnen.

De laatste dag doen we niet veel behalve zwemmen, uitrusten, eten en als laatste onze koffers pakken.
Om 22.00 uur worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. We moeten nog even buiten wachten omdat het vliegveld nog niet open is. Na het inchecken vliegen we om 02.00 uur via Arusha naar Nairobi. Daar moeten we 3 uur wachten voordat onze vlucht vertrekt naar Amsterdam.

• 12 Januari 2018 - 09:18

Marianne En Paul :

Bedankt voor ons mee laten genieten van jullie mooie reis.