Karatu Tanzania - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Karatu Tanzania - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Karatu Tanzania

Blijf op de hoogte en volg Ger

01 Januari 2018 | Tanzania, Karatu

iedereen die onze reisverslagen leest wensen wij een zeer voorspoedig en gezond 2018 toe.

Vandaag hadden we een excursie naar het dorpje Mto Wa Mbu hier ongeveer een uurtje rijden vandaan. We kregen daar wat uitleg over het dorp en de omstreken en toen een fietstocht door het dorp waarbij wwe begonnen bij de bananenplantages waar de economie hier op draait. Ze verbouwen 3 soorten bananen. Om te eten zoals wij die kennen, groene om soep van te maken en bakbanenen. Ook groeien er nog rode bananen maar die woden niet speciaal verbouwd. De bananen worden vooral geexporteerd naar Kenia en vandaar naar Europa.
Ook bezochten we een bananen stokerij waar we natuurlijk het bananenbier moesten proeven en ook bananenwijn. Beiden hebben niet onze voorkeur. Voor de lokale bevolking is het goedkoop en het wordt in grote hoeveelheden genuttigd. Je krijgt ook geen glas maar het gaat meteen in een emmertje.

Daarna fietsten we nog langs een rijstveld dat ze ook onlangs hebben opgestart. Maar er moet nog veel gebeuren voordat het kan wedijveren met de rijst die we uit Azie importeren.

De luch kregen we aangeboden in een tuin tussen de bananenplanten bij een familie thuis. Ze hadden erg hun best gedaan. Er was van alles wat lokaal wordt verbouwd. Dus leuk om te proeven.

Daarna weer terug naar het hotel om even in het zwembad te liggen. Vanavond nemen we afscheid van de kok en chauffeur. Morgen vliegen we door naar Zanzibar.

• 01 Januari 2018 - 20:58

Trudy En Hans Cremers:

Ger en Gonda,
    Allereerst de beste wensen voor 2018. Waar jullie nu zitten, daar zijn wij ook geweest. Prachtige natuur en heel veel wild gezien. Dat alles tijdens de EK voetbal. In een hutje kijken met iemand die de antenne in de juiste richting vasthield. Veel plezier, Trudy en Hans