Stone town, Zanzibar - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Stone town, Zanzibar - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Stone town, Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg Ger

02 Januari 2018 | Tanzania, Karatu

Vandaag was een reisdag. Vanmorgen vertrokken we om 8 uur met de truck naar Arusha waar we het vliegtuig nemen naar Zanzibar. De truck deed er 3 uur over om bij het vliegveld te komen. Als we zijn ingecheckt horen we dat het vliegtuig een uur is vertraagd. Dat geldt waarschijnlijk voor meer vluchten want het kleine vliegveld looptvol met vnl toeristen. We eten nog wat op het vliegveld. Nt nadat het op was werden we opgehaald door iemand van de luchtvaartmaatschappij en worden we buitenom via de uitgang naar het platform gebracht. Daar staan alle kleine vliegtuigjes klaar waaronder die van ons. We kunnen instappen en vliegen in 1 uur tijd naar Stone town.
Bij de aankomst is het een chaos heel veel toeristen die formulieren moeten invullen en een visum moeten kopen. Wij hebben al een visum maar moeten evengoed een formulier invullen. Staan we in de rij voor de controle worden we eruit gehaald en kunnen na afgifte van het formulier direct doorlopen. Even nog wachten op de bagage en we kunnen naar de bus die ons naar het hotel brengt.
Het hotel ligt direct aan het strand met een groot terras onder grote bomen die het zonlicht tegenhouden en omdat ere een windje waait is het daar heerlijk zitten. Thomas en Vigo gaan direct zwemmen en zijn er bijna niet meer uit te krijgen.
Gonda en ik lopen wat langs het strand langs eethuisjes en langs de havenkant waar de lokale bevolking zich vol overgave over de rand stort in zee. Een waar schouwspel.
Vanavond lekker ergens eten in de stad en dan nog even verder kijken.

• 03 Januari 2018 - 11:11

Ans Dietvorst:

Ik weet niet hoelang jullie op Zanzibar blijven. Waarschijnlijk zullen jullie wel een "specerijentour" maken. Dat is heel interessant. Ik heb twee keer kunnen genieten van Zanzibar. Begin 2000 was het niet zo druk. Met welke organisatie zijn jullie op reis? Groetjes