Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Tokio

Blijf op de hoogte en volg Ger

19 Maart 2016 | Japan, Tokio

Gisteren aangekomen in Tokio na een lange vliegreis met een tussenstop in Frankfurt. De reis begeleider stond ons na de douane op te wachten. We zagen daar ook voor het eerst de overigemensen uit de groep.
Van de reis begeleider kregen we een of kaart waarmee we met treinen en metro's naar het hotel gingen. Het was inmiddels al namiddag dus sommige treinen waren al goed gevuld. Maar we konden ons er nog wel bijpersen metonze koffers. Geen kwaad woord van de Japanners. Omstreeks 4 uur kwamen we bij het hotel aan.
Eerst naar de kamer en douchen en even omkleden. Toen hadden we geen puf meer om de tad in te gaan. De reisleider had plaatsen in een restaurant gereserveerd voor ons allen. Dat was maar goed ook want het was overvol. Veel bedrijven houden een etentje op vrijdag. Het was een leuk restaurant. Elke groep had een eigen kamertje en we mochten daar onbeperkt eten en drinken binnen 1 1/2 uur. Lekker vlees,vis en groenten die zelf in bouillon konden garen.
Omstreeks 11 uur waren we weer in het hotel.
Redelijk geslapen ondanks het tijdverschil.

De reisleider had voor vandaag een suggestie om te gaan doen en omdat wij datzelfde ook hadden voorbereid zijn we meegegaan. Ook voor morgen trouwens. Vandaag eerst leren hoe het metrosysteem werkt. Daarna naar noord Tokio naar de Senso- ji tempel. Omdat het zaterdag is was het hartstikke druk. Daarbij regende het en kon je over de paraplu's lopen. In de middag naar het Uenopark met daarin het Nationaal museum. Omdat we wel trek hadden hebben wij eerst een kop met noodles gegeten in een klein restaurantjes waar je in een machine eerst betaalt voor je gerecht en na 2 minuten krijg je je maaltijd. Heerlijk. Inmiddels was het redelijk droog geworden en hebben we door het park gelopen en het museum bezocht. Toen we eruit kwamen scheen de zo'n. Met 2 anderen uit de groep, die we inhet park tegenkwamen hebben we iets gedronken en later sushi gegeten. Na nog een kop koffie vlak bij het hotel waren we moe en gingen naar de kamer.

Morgen naar west Tokio, vertrek om 9 uur.

• 19 Maart 2016 - 19:46

Nicole En Marc:

Veel plezier Ger en Gonda .... geniet!!
    Groetjes uit limburg

• 21 Maart 2016 - 20:35

Ilone En Henk:

Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en fijn dat jullie daar al volop genieten.
    Lukt het al een beetje om het Japans te verstaan?
    Groetjes Ilone en Henk