Yudanaka - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Yudanaka - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Yudanaka

Blijf op de hoogte en volg Ger

23 Maart 2016 | Japan, Tokio

Gisteravond een verslag geschreven toen hier het netwerk eruit ging, dus nu maar in wat kortere stukjes.

We zitten nu in de Japanse Alpen vlak bij Nagano maar ik moest nog wat vertellen over de laatste dagen in Tokyo.

Tokyo - 20 maart
Weer een drukke dag. Al vroeg op pad naar de Meiji tempel. Dat is een beroemde tempel voor de Japanners. En zeker op zondag worden hier veel trouwerijen gehouden. Zo ook vandaag, het lijkt wel lopende band werk. Alle bruidsparen incl. hun gevolg ziet er mooi uit in traditionele kledij. Iedereen maakt er foto's van en niet alleen de toeristen. De trouwstoeten komen bijnaniet door de menigte heen. Er lopen dan steeds enkele bewakers voor die iedereen aan de kant duwt.

Nadat we dit hadden gezien gingen we naar een dichtbij zijnde winkelstraat. Vooral winkels voor jonge meiden afgewisseld met veel eettentje. We konden over de hoofden lopen. Gelukkig zijn wij vrij lang zodat het niet zo benauwd was. We kochten hier voor de lunch een pannenkoek die was opgerold als een ijsco gevuld met ijs, slagroom en vruchten.

Hierna naar het Yoyogipark., dit lijkt veel op het vondelpark. Dus veel families op een kleedje met eten en drinken. Ook zie je hier groepen die zijn verkleed als nozem met de bijbehorende vetkuif. En ze dansen danop de bekende rock en roll nummers. Ook zie je vnl. meisjes verkleed als een stripfiguur. Daar zijn ze gekoppeld die Japanners, er is zelfs een museum over.

Na het park met de metro naar het drukste kruispunt van de wereld. Per groen licht steken er ongeveer 3000 mensen over. Nu was het geen werkdag maar toch al afgeladen vol, en ook wij hebben er aan meegedaan.

Weer met de metro naar de Ginza wijk, hier allemaal dure merk winkels. Om alle mensen te kunnen verwerken hebben ze de zelfs de verkeerswegen afgezet. Daar hebben we wat rondgelopen.

Onder een lekker diner hebben we alle indrukken proberen te verwerken.