Porto do Sol - Reisverslag uit Ponta do Sol, Kaap Verdië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Porto do Sol - Reisverslag uit Ponta do Sol, Kaap Verdië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Porto do Sol

Blijf op de hoogte en volg Ger

28 Februari 2017 | Kaap Verdië, Ponta do Sol

Vanmiddag laat aangekomen in Ponto do Sol. Dit kleine plaatsje ligt aan de noordkust van het eiland Sao Antao Op dit eiland doen we de laatste wandelingen. We gaan beide mee. De schoen van Gonda is weer gerepareerd en mijn knie lijkt het weer goed te doen. Ik trek in ieder geval een elastische kous aan zodat de knie niet dik wordt.

Vandaag een rustige dag (ja bijna iedere dag) vanmorgen een stadswandeling , de gids was een Nederlands sprekende Cabo Verdische. Ze heeft vroeger in Nederland gewoond maar is 20 jaar geleden weer teruggekomen. De taal was ze nog niet verleerd.
De stad Mindelo is niet erg groot. Het is gebouwd rond de haven. Deze wordt nog steeds gebruikt om te bunkeren voor langslopende schepen. De haven wordt ook gebruikt voor de import van voedsel en goederen.
Er wonen ongeveer 70000 mensen in de stad. We werden langs de vis en groentemarkt geleid. Dat zag er erg indrukwekkend uit.
Omstreeks 1 uur gingen we lunchen. Iedereen apart omdat een hele groep tegelijk te lang zou duren. Om 2.30 terug naar het hotel om met koffers naar het veer gebracht te worden.
Deze vertrok om 3 uur. De zee was erg onrustig dus veel lopen door het schip was er niet bij. Er waren zelfs mensen die zeeziek werden. Wij gelukkig niet.

Vanuit de haven werden we per bus naar Ponto do Sol gebracht ook meer dan 11/2 uur rijden over een bergkam van 1500 meter hoog. Onderweg nog enkele fotostops.
Na aankomst in het hotel snel naar de kamer en uit eten. Maar ook hier duurde het lang voordat de maaltijd kwam. Eindelijk om 22.45 uur konden we terug om de spullen voor morgen klaar te leggen.
Hopelijk kunnen we een beetje slapen omdat in de omgeving van het hotel groepen jongeren rondlopen die carnaval vieren. Misschien kunnen we er morgen na de wandeling iets van zien.

• 28 Februari 2017 - 18:00

Jean:

Hoi avonturiers,
    Klinkt goed wat jullie aan het doen zijn. Je noemt het 'rustig', maar het lijken toch volle dagen te zijn. Zo te horen veel om te zien en dus om te filmen en fotograferen, willen straks allemaal graag zien. Mooie timing om er te zijn als de bevolking carnaval viert, lijkt me een aparte belevenis. De tijd gaat snel, jullie zijn alweer aan de tweede helft van de vakantie bezig, blijf er van genieten!
    Hier alles (behalve het weer) goed, groeten van ons beiden.