Karatu Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Karatu Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Karatu Tanzania

Blijf op de hoogte en volg Ger

28 December 2017 | Tanzania, Arusha

vandaag voor het eerst een goede verbinding.

we vertrokken j.l. zaterdag met een vertraging van 1 1/2 uur omdat er iets mis was met de belading. dat was precies de tijd die we hadden om over te stappen in Nairobi ook onderweg werd dat niet meer ingehaald. wij naar de transferdesk om een andere verbinding te krijgen. Toen we eindelijk aan de beurt waren waren we 2 uur verder en werden we geboekt op een vlucht van 1700 uur. we werden nog ondergebracht in een hotel in de stad voor een lunch en toen weer terug om in te checken. enfin eindelijk om 1800 uur kwamen we aan in Arusha. De reisbegeleider stond ons op te wachten. Hij was die dag al 3 keer op het vliegveld geweest maar elke keer waren we er niet.

Met de truck op weg naar ons hotel. Toch nog 1 1/2 uur rijden in het donker.
In het hotel konden we gelukkig nog wat eten en daarna snel naar bed.

De volgende ochtend vertrokken we om 8 uur naa het Tangarire park. Daar kwamen we aan omstreeks lunchtijd. Terwijl wij de tenten op zetten ging de kok Daniel aan de slag om een lunch te bereiden.

Na de lunch ginegen we een game drive maken. We konen veel dieren zien. Omdat de truck erg groot is en wij maar met z,n 8-en hebben we dus genoeg ruimte om alle dieren goed te kunnen zien.

Om 1800 uur weer terug bij ons kamp. Daniel heeft inmiddels het diner klaar gemaakt en we eten heerlijk. Na het eten zitten we nog een tijdje bij elkaar rond het kampvuur.
Om 2100 uur gaan we naar bed.

De volgende ochtend weer vroeg op en vertrekken om 06.30 uur voor een game drive van 4 uur. Ook nu zien we weer veel dieren.

Na de luch gaan we naar een lodge waar een zwembad is en kunnen lekkere zwemmen. Ondeereweg spotten we nog enkele cheeta's en een leeuw naast veel andere dieren die we ook al eerder zagen. Wat vooral opvalt is dat er veel grote groepen olifanten, zebra's en gnoes rondlopen.

Na 2 nachten vertrekken we naar Lake Eyasi waar we weer kamperen en enkele stmmen bezoeken die hier wonen. De middag gaan we naar de Datoqa stam en de volgende ochten de Hadzabe stam waar we mee op jacht gaan en inderdaad een eekhoorn schieten (met pijl en boog). Ook wordt er nog een bijennest geplundered.

Na de lunch vertrekken we naar de stad en verblijven vannacht in een lodge waar een heerlijk zwembad is.

• 28 December 2017 - 16:46

Ilone En Henk:

Hallo Ger, Gonda en de rest van de familie, leuk te horen dat jullie weer een prachtige reis maken.
    Veel plezier daar met z’n allen!
    Groetjes van Ilone en Henk

• 28 December 2017 - 20:07

Wiep Brouwer:

Hallo Gonda en Ger+ fam. Zo te lezen was de vliegreis al een heel avontuur ,nog heel veel plezier en lekker genieten.Groetjes Wiep.

• 29 December 2017 - 11:02

Martin & Linda:

Hoi Ger, vervelend van die vertraging maar zo te lezen was de lange reis het helemaal waard. Leuk dat jullie ook veel dieren spotten en mooi dat jullie de enige groep zijn in de auto! Succes met de jacht en hoop dat bijen jullie met rust laten :)

Gr. Martin & Linda

• 29 December 2017 - 16:55

Jean En Trudy:

Hoi vakantiegangers,
    Cheeta's, leeuwen en nog een hele boel meer wildlife, jullie boffen. Jammer van de vertraging, maar dat zijn jullie waarschijnlijk alweer vergeten. Qua weer vooral blijven waar jullie nu zijn, hier blijft het maar regenen.
    Blijf vooral genieten, van de dieren, de kids en het land, nog veel plezier.
    Groeten van ons beiden.

• 30 December 2017 - 09:04

Marianne En Paul:

Dit klinkt niet als een toeristische Tanzania reis (jagen met stammen). We zijn benieuwd naar de rest van jullie avonturen daar.