Karatu Tanzania - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Karatu Tanzania - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Karatu Tanzania

Blijf op de hoogte en volg Ger

01 Januari 2018 | Tanzania, Karatu

We zijn gisteravond weer teruggekomen in de bewoonde wereld na 3 dagen te hebben doorgebracht in de Serengeti en de Gnorongoro krater.

3 dagen geleden vertrokken we vroeg naar de Serengeti. We hadden broodjes mee voor de lunch omdat het meestal erg waait en het lastig is een rustige lunchplek te vinen. Het eerste deel van de weg was nog asfalt maar als snel moesten we eraf en kwamen op een zandweg terecht. Zo hebben we ongeveer 5 uur op een wasbord gereden voordat de in de Serengeti aankwamen. Onderweg al veel dieren gezien omdat er geen hek omheen staat gaan de dieren waar ze willen.
De ingang is gebouwd bij een z.g. kopje maar al zeker nadat we een uur in het park reden. Daar hadden we de gelegenheid om onze lunch op te eten en even rond te kijken over de vlaktes. Nu nog op weg naar de kampplaats. Nu een stuk langzamer om de dieren beter te kunnen bekijken.

We zagen veel dieeren maar het betrok ook steeds meer en op een gegeven moment kwam de regen met bakken uit de lucht. Zelfs in de truck hadden we er last van. Op de kampplaats regende het nog. van de beheerder mochten we onze tenten opzetten in een leeg gebouwtje zodat we niet in de regen stonden. Een ander gebouw werd gebruikt om te koken en er was nog een toilet gebouw. Ook de kampplaats is niet omgeven door een hek.

Nadat wwe de tenten hadden opgezet maakten we nog een game drive. Al snel hadden we 4 van de big five gespot. Nu de neushoorn nog.
We reden door tot omstreeks 1800 uur. Het diner stond al klaar en na het eten gingen we al snel naar bed.

De volgende ochtend om 5 uur op en om 6.30 uur oppad met de truck. Tot1300 uur reden we rond en konden zo veel dieren zien waaronder veel leeuwen en luipaarden.

na de lunch gingen we naar het informatiecentrum en kregen uitleg over het ontstaan van de Serengeti en hoe de dieren trek verloopt.
Hierna nog een kortere game drive terug naar de kampplaats.

Het diner kregen we bij het kampvuur. ook nu weer vroeg naar bed omdat we de volgende ochten om 0630 uur vetrokken voor onze rit naar de Gnorongoro krater.
Weer terug dus over dezelfde hobbelweg. Hetlijkt soms of er geen einde aan komt. Maar om 10.45 uur waren we bij de ingang, hier stonden de jeeps al op ons te wachten. je mag nl alleen met 4wheeldrive jeeps de krater in. De krater is 600 meter diep.

Beneden zien we al snel een neushoorn lopen, dus we hebben de big five vol.
Hierna zien we nog veel dieren. O.a. een kill van een troep leeuwen. De buffel was nog wwel niet helemaal dood maar kon niet meer lopen en stond te wachten tot de leeuwen het zouden afmaken. maar die waren vlp niet geinteresseerd en lagen in een circel om hem heen.
ook zagen we jacht van een groep leeuwen op een kudden gnoes die nu op niets uitliep.

We waren om 1800 uur weer terug in het hotel Na het diner konden we in de tuin wachten op het nieuwe jaar maar we waren te moe en gingen om 11 uur naar bed. Zelfs het vuurwerk dat werd afgestoken hebben de meeste niet gehoord.