Jardin 1 - Reisverslag uit Salento, Colombia van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Jardin 1 - Reisverslag uit Salento, Colombia van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Jardin 1

Blijf op de hoogte en volg Ger

20 November 2014 | Colombia, Salento

Nadat we 6 dagen geen wifi of andere communicatie hebben gehasd vandaag dan weer wel in ons hotel in Jardin.
Mogelijk lukt het me niet om alles wat we hebben gezien in 1 stuk te krijgen vandaar het volgnummer.

Ik zag in de reacties op ons reisverslag dat men zich verbaasd over onze vogelreis. Wij die nog geen mus van een duif kunnen onderscheiden ( nietwaar Nicole :=)). Onze ervaring met de reizen van SNP o.a. naar Brazilie was dat ze steeds de mooiste natuurgebieden bezochten, bij andere organisaties blijf je vaak meer in steden. En we kunnen jullie zeggen dat we schitterende natuurgebieden hebben bezocht en nog gaan zien. Ondanks de regen die soms overvloedig valt is het zo mooi en groen dat we dat voor lief nemen.

Na de aankomst in Salento gingen we de volgende dag met de bus naar de Cocora vallei. Hier startte de geplande wandeling van 12 km. We zouden een hoogteverschil van 400 meter moeten overbruggen. Dat werden er 600 en door de regen van de afgelopen nacht waren de paden erg modderig, het was soms onmogelijk om op het pad te blijven. Maar door ons aan de struiken naast het pad vast te houden is dat gelukt. We hadden prachtig weer naar boven. Op de top hebben we gewacht op de achterblijvers. De lunch zouden we krijgen in een finca iets onder de top. Terwijl we wachten sloeg het weer om en begon het te regenen. We hadden net genieg tijd om onze camera op te bergen en een regenjas aan te doen. Toen kwam de regen al met bakken uit de lucht.
We begonnen snel met de afdaling voordat dat pad ook niet meer begaanbaar zou zijn. Op een wat betere weg renden we zo snel we konden naar de finca. Daar konden we gelukkig schuilen. Het bleef regenen en onweren. We kregen brood en kaas te eten en chocolademelk. Na 2 uur besloot de gids dat we niet langer konden blijven en omdat de bus niet naar de finca kon komen ( te steil en te smal) moesten we naar de bus lopen. Dus nog 5 km door de stromende regen, gelukkig over een beter pad, naar de bus toe.

Eenmaal terug in het hotel namen we een lekkere warme douche en gingen gezamenlijk ergens lekker eten. De wandeling waren we toen snel vergeten.

• 20 November 2014 - 07:32

Sandra:

we verwachten nu wel in het fotoboek en film dat de juiste naam bij het vogeltje staat natuurlijk ;-)
    veel plezier nog XX

• 20 November 2014 - 11:03

Trudy:

fijn langs de lijn weer met jullie mee te kunnen genieten. We kijken nu al uit naar de foto's ,film en verhalen die jullie ons gaan voorschotelen. Als ik het goed begrijp lopen jullie nog steeds in de voorhoede. Dus de o..... Doen het nog best. Ga zo door. X