Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Medellin

Blijf op de hoogte en volg Ger

21 November 2014 | Colombia, Medellín

Vanmorgen dus om 6 uur vertrokken nadat we bij de bakker op de hoek hadden ontbeten. In het hotel kon dat pas v.a. 8 uur.

We reden 2 uur toen we de kruising waren gepasseerd waar de ronde van Colombia langs zou komen. We stopten bij de rivier en hebben hier 2 uur gwandeld. Doordat we flink lager waren was het veel warmer maar ook vochtiger, weer even wennen dus.

Na nog een koffiestop waren we om 1 uur in Medellin. Dat was een grote overgang van de natuurgebieden naar een stad van 3,5 millioen inwoners. Wat een drukte maar tich ook wel leuk, zoveel reuring.

Onze kamer is een balzaal, jammer dat het maar voor 1 nacht is.

Na een snelle lunch zijn we met een gids naar het Biteroplein gegaan, het hitel ligt er trouwens recht tegenover. Op dat plein staan heel veel mooie, grote beelden van hem. Daarvandaan door de stad gelopen, overal kraampjes waar van alles wordt verkocht.
Met de gids zijn we toen met de metro en kabelbaan naar een punt boven de stad gegaan. Leuk om het zo te zien. Toen was een beetje onze tijd op die we hadden, dus terug naar het hoitel en gedouchd en omgekleed voor het diner. Goed nieuws gekregen, we hieven pas om 8 uur te ontbijten.
Daarna vliegen we naar Santa Marta en dan mnet de bus naar Minca.

Of daar wifi is weten we nog niet. Als het ef is dan melden we ons weer.