Praia - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Praia - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Praia

Blijf op de hoogte en volg Ger

20 Februari 2017 | Kaap Verdië, Praia

Gisteren omstreeks 4 uur aangekomen in Praia, de hoofdstad van de Kaapverdische eilanden op het eiland Santiago.
Na een vrij lang oponthoud bij de douane, door naar het hotel. Mooi hotel met uitzicht op zee. Ook vanuit onze kamer is de zee te zien als we tenminste op onze tenen staan.
Nadat we de spullen in de kamers hadden gezet hadden we eerst een kennismakings bijeenkomst. Lijkt een leuke groep allemaal van onze leeftijd. 4 komen er uit België.
We besluiten gezamenlijk te gaan eten. Maar voordat het zover is kunnen we in een supermarkt wat water kopen.
Het eten was Super grote stukken tonijn of gamba,s.

Vanmorgen na het zeer uitgebreide ontbijt gingen we met een busje naar het oude dorp. Dit was het eerste dorp op de eilanden waar de slaven binnen kwamen en werden gedoopt en doorverkocht.
In de omgeving maken we onze eerste wandeling, door een grote Canyon waar de lokale bevolking groente, bananen en suikerriet verbouwen om daarvan weer rum te maken.
Het pas was lastig te belopen door de vele losse keien.

Omstreeks 5 uur weer terug in het hotel. In de panoramabar iets gedronken en gegeten.
Nu vroeg naar bed om nog wat achterstand in te halen.
Morgen doen we een rondrit over het eiland.

• 22 Februari 2017 - 09:11

Trudy En Hans Cremers:

Gonda en Ger,
    We wensen jullie een schitterende reis.
    Toevallig staan die eilanden bij ons ook op de wensenlijst.

• 22 Februari 2017 - 18:51

Ilone En Henk:

Beste Ger en Gonda,goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en weer volop kunnen genieten van prachtige natuur en heerlijke eten. Wij wensen jullie een hele prettige vakantie!
    Geniet van de warmte (hier hebben we morgen storm!).
    Veel plezier met de komende wandelingen.
    Groetjes Ilone en Henk