Fogo - Reisverslag uit São Filipe, Kaap Verdië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Fogo - Reisverslag uit São Filipe, Kaap Verdië van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Fogo

Blijf op de hoogte en volg Ger

25 Februari 2017 | Kaap Verdië, São Filipe

We zijn nu op het eiland Fogo, het jongste eiland en bestaat uit een grote vulkaan van wel 2200 meter hoogte. De eerste 2 nachten hebben we geslapen in een hostel dat precies in het gebied ligt waar in 2014 nog veel lava van de laatste eruptie naartoe stroomde.
Het hostel bleef gespaard al lag de lava wel tegen het huis aan en lag het op zijn terras. Dat heeft de eigenaar weggehaald. We zijn ook in eenrestaurantje geweest waar de lava dwars door het huis was gelopen maar gestopt was in het restaurantdeel.
Ver waren veel huizen verdwenen onder de lava.
In de krater zijn ook grote stukken waar al heel lang geen uitbarsting is geweest daar wordt groente en fruit verbouwd want de grondis erg vruchtbaar. Ook worden er druiven verbouwd en daar wordt lekkere wijn vangemaakt.
In de krater hebben we wandelingen gemaakt. Tenminste Gonda, ik had een dikke knie en wilde die niet forceren. Er was ook een wandeling naar de top die heeft Gonda ook niet gedaan omdat de zool van haar schoen eraf ging. Met plakband en veters erom heen konden we de zool zo vastzetten dat ze de andere wandelingen wel kon maken.
Op die wandelingen kon je zien dat er al snel weer leven ontstaat op de zwarte lava, heel indrukwekkend.
Gistermiddag zijn we in Mosteiros. Aangekomen, een klein dorpje aan de buitenkant van de krater aan de kust. Na 2 dagen weer een warme douche en een eigen toilet op de kamer.

• 25 Februari 2017 - 12:30

JT:

Jammer dat je knie dik is geworden Ger. Hoop dat het de rest van de vakantie niet meer opspeelt hier helpt geen plakband of veter tegen. Het weer hier is wisselvallig, storm, regen en de mooiste dag ooit. Groetjes