Jinja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Ger Lugt - WaarBenJij.nu Jinja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

Jinja

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

14 September 2023 | Oeganda, Jinja

Dinsdagmiddag door Christel naar Schiphol airport hotel gebracht. We overnachten daar omdat we geen zin hebben om woensdagochtend vroeg naar Amsterdam te rijden. Leuk hotel en woensdagochtend met de shuttlebus naar Schiphol. Er zijn nergens lange rijen en zijn dan binnen een uur door de beveiliging en de douane. We hebben nog tijd voor een kop koffie voordat we naar de gate gaan. Daar moeten we nog even wachten voordat we konden boarden.

De vlucht gaat voorspoedig, al is het erg koud in het vliegtuig. Trui aan en dan nog de deken om ons heen en dan toch nog koud. We hoorden later dat er iets stuk was met de airco/verwarming. Deze vlucht gaat eerst naar Kigali en vliegt dan door naar Entebbe.

Bij Kigali wwerd omgeroepen dat we nog bleven cirkelen omdat er noodweer boven het vliegveld was. Na 20 minuten werd omgeroepen dat we eerst naar Entebbe zouden vliegen en zouden wachten tot het noodweer was weggetrokken. Entebbe ligt slechts 30 minuten vliegen verder dus daar waren we zo. Niemand mocht het vliegtuig uit want er was nog niet besloten wat te doen. na 10 minuten hoorden we dat de mensen voor Entebbe mochten uitstappen, die voor Kigali moesten blijven zitten en wachten tot het vliegtuig daar naartoe kon.

Na de immigratie en douane waren onze koffers al op de band. Buiten stond gelukkig ook de contactpersoon die ons naar het hotel bracht. Omdat het erg donker was met weinig verlichte straten konden we niet zien waar we naartoe reden. De kamer was mooi, nog even wat drinken en dan slapen. De tourguide zou ons om 8 uur ophalen. Om 01.30 uur, echter wordt er hard op onze deur gebonkt, ik werd er wakker van, ging eruit maar toen stopte het. Ik dacht het zal wel een andere kamer zijn, dus weer naar bed. Toen begon het gebonk weer, ging er maar weer uit en heb de deur geopend. Stond er iemand van de receptie voor de deur die vertelde dat we om 4 uur op het vliegveld moesten zijn en dat we werden opgehaald, vandaar zouden we een cruise gaan doen. Het vliegveld en Entebbe ligt tegen lake victoria aan dus dat zou kunnen. Maar we hebben geen cruise in het programma en we zeiden dat we dat niet gingen doen, zij bleef echter aandringen maar droop toch na 5 minuten af. Wij weer naar bed.

De volgnde ochtend om 6 uur wakker, douchen en aankleden. Om 7 uur ontbijt. Het regent.

De guide komt ons ophlen en we rijden met zijn jeep naar de weg toe, kunnen we eindelijk zien waar we gisteravond hebben gereden. Veel dirtroads en kleine huisjes.

De weg naar Jinja (de geplande bestemming!) verliep goed, we reden door veel dorpjes met allemaal winkeltjes langs de weg waar van alles werd verkocht. Onderweg nog naar een supermarkt om water in te slaan en nog wat geld te wisselen. Het weer was inmiddels opgeklaard en werd het erg warm.

Vlakbij Jinja reed hij naar een mooi restaurant aan de oever van de witte Nijl. Ik dacht dat we daar gingen lunchen want het was inmiddels 1 uur geworden. Dat deden we ook maar dit bleek ook de overnachtingsplek te zijn. We hebben nu een hutje (banda) die uitkijkt over de rivier en watervallen. Prachtig al is het maar voor 1 nacht.

Misschien morgen of overmorgen verder.

• 14 September 2023 - 18:11

Jean En Trudy:

Enerverend en spannend begin van een mooie reis, geniet!

groet, T J

• 14 September 2023 - 20:27

Marianne:

Wat staat jullie weer een prachtige reis te wachten. Ik ben zo benieuwd naar de verhalen, want ik vond Oeganda zo’n indrukwekkend land. Gaan jullie ook naar de berggorilla’s.

• 14 September 2023 - 20:27

Marianne:

• 14 September 2023 - 21:15

Ilone En Henk :

Spannend begin hoor. Geniet van de reis.

groetjes van Ilone en Henk

• 15 September 2023 - 10:29

Mariëtte Endel:

Wat superleuk dat jullie weer zo’n reis ondernemen.

Heel veel plezier en geniet ervan!

• 15 September 2023 - 10:29

Mariëtte Endel:

• 15 September 2023 - 11:51

Christel:

[e-1f604] mooi verslag pap.

• 15 September 2023 - 12:06

Peter En Uschi:

En spannend begin van jullie mooie reis, geniet ervan, groeten P en U