wandeling bij de Sipi watervallen - Reisverslag uit Sipi, Oeganda van Ger Lugt - WaarBenJij.nu wandeling bij de Sipi watervallen - Reisverslag uit Sipi, Oeganda van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

wandeling bij de Sipi watervallen

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

17 September 2023 | Oeganda, Sipi

Vandaag vertrek naar de Sipi falls, De reis duurt ongeveer 5 uur zodat we aan het begin van de middag aankomen. De lodge is een stuk buiten het dorp maar direct gelegen aan het begin van de wandelroute naar de Sipi falls, (ik zie nu dat het programma de russische kaart gebruikt). Na de lunch gaan we zelf even naar de waterval, die ligt vlak achter onze lodge. Later bleek dat dit de onderste waterval is en makkelijk te bereiken. Als we weer terug zijn bij de lodge begint het erg te onweren en te regenen, echt een tropische regenbui. Na een uurtje of zo stop hij weer en kunnen we droog naar het restaurant. Het is er erg rustig, we zijn waarschijnlijk de enige gasten.

De volgende ochtend is het erg mooi weer, niet te warm want dit gebied ligt op ongeveer 1500 meter. De zon schijnt lekker maar door de regenbui van gisteren zijn de paden spekglad. We volgen met een gids een ander pad dan we gistermiddag deden. Ditpad eindigt niet bij de onderste waterval maar gaat verder omhoog naar de volgende watervallen. Er zijn er 4 maar wij klimmen maar tot de 3e. Daar ligt een dorpje en daar lopen we doorheen om te zien hoe de mensen daar leven. Alle hutjes zijn van leem en afgesmeerd met modder. De daken zijn van riet of van golfplaat. Ze worden gebouwd over een aantal jaar. Ze beginnn klein met een dak en als ze geld hebben voor meer materiaal wordt het hutje uitgebreid. In en rond het dorp verbouwen zij groente en aardappelen en fruit, ze zijn dus bijna zelfsupporting. We mochten ook nog ergens binnen kijken. deze mevrouw bakt oliebollen voor de verkoop. de kleine kinderen die nog niet naar school gaan volgen ons en we hebben ze getrakteerd op een oliebol.

Daarna terug naar de weg en liepen we naar een restaurantje waar we een ugandesche maaltijd kregen. Het was erg veel.

De gids was ook bij het restaurant zodat we met de auto werden terug gebracht naar de lodge.

Na ons te hebben opgeknapt begon het weer hard te regenen.

Na het diner gingen we al om 21 uur naar bed.

• 21 September 2023 - 13:15

Mariëtte Endel:

Wat een bijzondere reis maken jullie. Geniet lekker!