laatste dagen Uganda - Reisverslag uit Mohéli, Comoros van Ger Lugt - WaarBenJij.nu laatste dagen Uganda - Reisverslag uit Mohéli, Comoros van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

laatste dagen Uganda

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

02 Oktober 2023 | Comoros, Mohéli

Vandaag aangekomen op het eiland Moheli van de republiek Comoren. Nu uitrustn van een inspannende maar erg mooie reis in Uganda. De laatste dagen in Uganda bij lake Mburo waren apart. We hadden s'avonds een nachtsafari. D.w.z. we begonnen om 8 uur dan is het heel donker. We kregen een gids van het park mee.Hij had een felle lamp die was aangesloten op de accu. Met een open dak gingen we het nationale park in. De gids voorop en die scheen zijn lamp voortdurend van links naar rechts om dieren te kunnen spotten. Het doel was om een luipaard te vinden. Na 20 minuten rondrijden, jawel zagen we er een. Doordat de gids de lamp erop hield konden we het dier erg goed zien. Hij bleef vrij lang voor de jeep lopen maar verdween uiteindelijk toch het struikgewas in. Daarna nog 1 uur rondgereden maar geen luipaard meer wel veel andere dieren. We hoorden van andere groepen die ook rondreden dat niemand een luipaard had gezien dus we waren erg gelukkig.

De volgende ochtend nog een wandel safari in het zelfde stuk bos/savanne als waar we de nachtsafari hadden. Dezelfde gids die ook veel kon vertellen over dieren, poep en pootafdrukken. Heel interessant.

Nu snel naar Entebbe want het was nog minstens 6 uur rijden en omdat het vrijdag was, was er erg veel verkeer op de weg. Wel alle wegen geasfalteerd met verkeersdrempels. Nabij Kampala werd het zo druk dat Annatoli besloot een andere weg te kiezen, wel weer een dirtroad maar wel sneller te berijden. Om 4 uur in de middag kwamen we aan in Entebbe. We namen afscheid van Annatoli.

In het hotel eerst de bagage herpakt en wat gegeten en naar bed. Om 2400 uur moesten we eruit om naar het vliegveld te worden gebracht.Onze vlucht naar Nairoby ging midden in de nacht. We waren op tijd, daarbij vertrok hij nog eens 30 minutn eerder dan gescheduled.

In Nairoby lang wachten op onze vlucht naar Grande Comoren, deze had vertraging maar we waren er toch omstreeks 3 uur in de middag. Hier konden we overnachten omdat de vlucht naar Moheli slechts 1 keer per dag gaat.

Vanmorgen om 0900 uur deze vlucht gehad in een vliegtuigje waar 20 mensen in konden. In een half uur waren we er. De jeep die ons naar de Lodge bracht deed er 1uur over. Nu lekker uitrusten en terugkijken op een hele fijne reis met een goede chauffeur/reisbegeleider. Ik kan Matoke Tours aanbevelen, met hele mooie lodges en overal werd de bagage naar binnen gebracht. Dit waren we bij ander reizen niet gewend.

• 03 Oktober 2023 - 16:10

Henk En Ilone:

Een geweldige ervaring rijker. Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt.

Geniet nog van de laatste dagen van jullie vakantie.

Groetjes van Ilone en Henk