bezoek aan Manyatta - Reisverslag uit Moroto, Oeganda van Ger Lugt - WaarBenJij.nu bezoek aan Manyatta - Reisverslag uit Moroto, Oeganda van Ger Lugt - WaarBenJij.nu

bezoek aan Manyatta

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

17 September 2023 | Oeganda, Moroto

Nu er vandaag internet is ook maar direct het verslag van vandaag.

We vertrekken om 8 uur van de Sipi falls vandaan en hebben een lange rit voor de boeg naar Moroto. Eerst de berg af en dan naar het noorden. omdat dit gebied laag ligt is het ook direct een stuk warmer. Gelukkig kunnen alle ramen in de jeep open zodat de wind wat verkoelt, De weg waar we over rijden wordt vernieuwd dat betekent dat we ongeveer 200 km over een dirtroad rijden met veel gaten en omleidingen op plaatsen waar ze aan de weg werken. Maar ook op stukken die bijna klaar zijn om te worden geasfalteerd dus bijna glad zonder kuilen. Deze weg wordt aangelegd door een portugees bedrijf in tegenstelling tot werkzaamheden aan alle andere infrastructuur dat door chinezen wordt gedaan.

Om 2 uur zijn we bij de lodge. Gelukkig hadden we lunchpakketten meegenomen dus hadden we nog iets te eten. Onderweg was er niets te koop, ook minder dorpjes dan op de eerste dagen.

Om 1530 gingen e met een gids naar een Manyatta. Dat is een drpje waar de oorspronkelijke oegandezen in dit gebied wonen.De mensen zijn een beetje te vergelijken met de Massai uit Tanzania en Kenia. Ook de dansen zijn vergelijkbaar, veel springen.

We lopen daar enige tijd rond en mogen binnenkijken en ook kijken naar de dansen. Deze worden niet speciaal voor ons opgevoerd maar dat doen ze elke avond. Behalve vertier is het ook een manier om aan de man/vrouw te komen. Veel kinderen die allemaal met je willen meelopen en een handje van je willen, Water is te vinden op 5 km afstand dus vaak worden de handjes niet gewassen.

Voor donker zijn we weer terug en kunnen we eten.

• 17 September 2023 - 21:01

Sandra:

Leuke verslagen,

jammer van de regenbuien die de wandelpaden zo laten glibberen.

Hopelijk vanaf nu wat droger.

Veel plezier

• 17 September 2023 - 22:16

Jean En Trudy:

Het is weer genieten hoor, fijn dat jullie voor ons allen een verslag maken. Duimen voor iets minder regen. Gladde wegen.

Veel plezier,

• 18 September 2023 - 09:14

Marianne :

Wat een indrukwekkende ervaringen maken jullie mee. Ik lees met veel plezier wat jullie meemaken, incl. de modder en regen en de vriendelijke bevolking. In dit mooie land is volgens mij nog weinig toerisme, wat een mooie reis!